Informacje

W tym dziale umieszczamy kilka praktycznych porad oraz informacji, które mogą być pomocne szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z karawaningiem.

- Otrzymują Państwo fabrycznie nowego kampera włoskiej firmy Roller Team z linii modelowej Auto Roller Alkowa.
- Kamper jest kompletnie wyposażony fabrycznie i ma na pokładzie wszelkie wyposażenie dodatkowe potrzebne do wypoczynku, łącznie z pościelą i ekwipunkiem turystycznym, takim jak stół i krzesła.
- Kamper ma długość 7,1 m i wysokość 3,2 m, jego prowadzenie przypomina prowadzenie auta dostawczego. Trzeba pamiętać, że tył auta zachodzi na zakrętach i przy manewrowaniu. Warto o tym pamiętać, szczególnie w wąskich uliczkach i na parkingach, np. skręcając ostro w lewo trzeba zostawić trochę miejsca dla prawego tylnego narożnika i analogicznie skręcając w prawo zostawić miejsce z lewej strony.
- W czasie podróży dwoje pasażerów przebywa w przedniej części kampera, pozostali w części mieszkalnej pojazdu. W czasie podróży wszyscy mają obowiązek mieć zapięte pasy i przebywać w pozycji siedzącej.
- Kampery mają DMC 3500 kg, więc może je prowadzić każdy, kto posiada prawo jazdy kat. B, posiada je co najmniej 3 lata i skończył 26 lat.
- Masa własna kampera, to około 2900 kg, więc na bagaż i podróżnych zostaje około 600 kg. Warto o tym pamiętać, bo kontrole drogowe i inspekcje drogowe często ważą kampery na drodze. Szczególnie dotyczy to Austrii i Szwajcarii.
- Kamperem możemy poruszać się po terenie całej Unii Europejskiej, a także Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Monako i krajach Bałkańskich. Zabroniony jest wjazd (nawet chwilowy) do Albanii, Białorusi, Kosowa, Mołdawii, Ukrainy, Rosji i Turcji.
- Ze względu na masę pojazdu oraz jego gabaryty, zabronione jest przekraczanie 120 km/h. Bezpieczna prędkość na autostradzie, to 100-110 km/h. Z analogicznych powodów zabroniony jest wjazd kamperem na drogi nieutwardzone, kamieniste oraz wszędzie tam, gdzie zachodzi niebezpieczeństwo uszkodzenia pojazdu oraz jego unieruchomienie.
- W czasie jazdy oba zbiorniki wody muszą zostać opróżnione, jedynie w zbiorniku na czystą wodę może pozostawać do 20 litrów.
- W kamperze mamy lodówkę, która działa na wszystkie rodzaje zasilania. Gdy auto nie jest podłączone kablem do sieci 220V, lodówka pracuje na gaz, kuchenka gazowa działa zawsze tylko na gaz, a klimatyzacja stacjonarna zawsze tylko na 220V. Oświetlenie wewnętrzne pojazdu działa albo na 220V, albo na 12V z akumulatora pokładowego zasilanego także przez panel solarny. Nad drzwiami wejściowymi znajduje się panel sterujący wszystkimi systemami pokładowymi.

Przed przekazaniem kampera, kierowca przejdzie szkolenie dotyczące prowadzenia pojazdu oraz obsługę systemów pokładowych.